2010 m. gegužės 23 d., sekmadienis

Išlik sveikas, Druskininkų pusmaratoni!


Pusė maratono – pusė malonumo. Kadangi Lietuvoje kokybiškų bėgimo malonumų gausa nelepina, išgirdęs, kad dar vienas Lietuvos kurortas – Druskininkai – išaugino savo kasmetinį neaiškaus nuotolio bėgimą į rimtas pusės maratono varžybas, šeštadienį nedvejodamas pasukau ienas į Dzūkiją.

Pakeliui vis daugėjo informacijos, kad mieste laukia grandiozinė daugiadienė sveikatingumo šventė su visokiausiomis vaikų varžybomis, pėsčiųjų žygiais, bėgimais, dviratininkų maratonu ir koncertu. Renginys tradiciškai nešmaikščiai pavadintas „Išlikime sveiki!“. Spėju, kad rengėjai svarstė ir variantus „Likite sveiki!“, „Linkime pasveikti!“, „Būkite sveiki!“ ar tiesiog „Būk sveikas!“, bet neišdrįso politinio korektiškumo sumetimais.

Pusmaratonis, padabintas garbingais LAF ir „Adidas“ logotipais, sutraukė ne tik daugumą gerai pažįstamų Lietuvos stajerių veidų, bet ir anksčiau nematytų naujokų. Šimtai litų, pažadėti už pirmas penkias vietas, atviliojo kaimynų iš Baltarusijos. Išsidalinę numerius ir dar neseniai pas mus atsiradusius “čipus“, vyriausiojo teisėjo šūvio paraginti, pasileidome duobėtu dviračių tako asfaltu į Druskininkų pušyną.

Varžybas po savo vardo taure priglaudusi avalynės firma prie starto siūlė išbandyti asmeninį elektroninį trenerį. Bėgu ir galvoju, kad toks praverstų Kauno „Žalgiriui“. Įdomu, koks jausmas, kai roboto balsas per ausinuką rėkia „Varyk greičiau, judėk, tinginy, pulsas krenta, trim sekundėm atsilieki nuo grafiko!“... Gal net bus siūloma pasirinkti J.Mourinho arba V.Romanovo akcentą.

Kosmosas visa tai. Realybėje pasiteiravęs sostinės sporto prekių pardavėjo, ką reiškia lipdukas „micoach compatible“ ant sportbačių, sužinojau, kad tai naujausias paminkštinimo tipas. Taip pat ir su bėgimu Druskininkuose. Siekis padovanoti legendinį festivalį atsisuka prastai sužymėta trasa, pasiklydusiais lyderiais ir sausais maitinimo punktais.

Matyt rengėjams derėtų apsispręsti, ką jie organizuoja. Jeigu trokštama masinio tautos judėjimo, tokio kaip „Gyvybės ir mirties keliu“, „Vilties bėgimas“, tuomet nesvarbu ar ne taip svarbu sportinė dvasia: metrai, sekundės, vietos. Jeigu svaigstama apie profesionalias varžybas su piniginiais prizais, svečiais iš užsienio ir trasos rekordais, tai derėtų pirmiau investuoti į teisėjavimą, o jau paskui į koncertą.

Dar, tiesa, pasitaiko asociacijos „Sportas – visiems“, sveiko miesto biurų ar panašių veikėjų renginių, kuriuose nesvarbu niekas, išskyrus organizatorių įsisavintas biudžeto lėšas. Druskininkų pusmaratonio steigėjai – ne tokie, bet kam tuomet kasmet užsakinėti tikrai labai brangius kičinius medalius? Esu surinkęs keliasdešimties įvairių trofėjų kolekciją, bet tokių nepatogių ir nesimpatiškų – nepakabinamų, o įdėtų atlenkiamoje dėžutėje arba bjauriame plastiko dėkle – daugiau neturiu. Paslaugiai ištiestas vandens buteliukas ir drėgna kempinė trasoje, tikslios nuorodos, greitas ir teisingas rezultatų paskelbimas, ko gero, būtų vertingesnė dovana daugumai dalyvių.

Vis tiek nuoširdžiai džiaugiuosi druskininkiečių ir kompanijos iniciatyva. Jų paguodai prisiminsiu, kad pats esu išklydęs iš trasos Taline, matęs, kaip teisėjų pagalbininkai apsirikę nukreipė bėgikus nukirsti oficialaus kilometrinio vingio Tromsės trasoje. Ne be nuodėmės yra ir Vilniaus maratonas. Svarbu mokytis iš klaidų.

Nugirdau, kad jau gauta lėšų meilės miesto dviračių tako asfalto atnaujinimui. Norisi tikėti, kad nuo šiol mėgausimės dviem tikrais kurortiniais pusmaratoniais: pavasarį - Druskininkuose, rudenį – Nidoje.

11 komentarų:

Anonimiškas rašė...

Tikrai ispudziai geri ir blogi susimaiso. Man trasos ilgis gavosi 22,1 km - idomu gal yra ir kitu rezultatu. Liudniausia buvo apie 15 km rasti tuscia gaivinimosi punkta - prasidejo kancia. Laime viska atpirko maudynes Vijunelio ezerelyje. Sekmes Druskinikams ateityje, tikiuosi pasitaisys.

Henrikas rašė...

tikėkimės ateityje bus išvengta panašių nesusipratimų, kaip šįmet Druskininkuose...tikrai vandens trūko, džiūvo gerklė, nes tikrai buvo tvanku, tai antroje pusėje bėgti buvo sunkoka...bet džiaugiamės įveikę trasą ir save:)

Anonimiškas rašė...

O kokie kolegų bėgikų įspūdžiai dėl bėgimo takų dangos kokybės ? Ar čia treniruotė prieš 100 km bėgimą siaurutėliu dviračio taku su galimybe apsisukant 180 laipsniu kampu išsisukinėti čiurnas ? Juk asfaltas labai jau "pavargęs",žvirblių "išlestas".....

Anonimiškas rašė...

Aprašyta viskas teisingai, ir labai švelniai. Aišku, kad nesusipratimu buvo, bet man labiausiai patiko, kad toks bėgimas aplamai yra. Linkiu organizatoriams kitais metais, išvengti panašių klaidų ir išlikti sveikiems.
O labiausiai gaila "Na pagauk" bėgiko kuris išvažiavo su greitają. Įdomų kaip Jam sekasi?

Anonimiškas rašė...

Evaldui lygtais jau gerai viskas, nors prabuvo komoj kelias valandas

doman rašė...

Begimas net labai patiko. trasa idomi, nebuvo nuobodziai tiesi ar vien kalvona visko buvo. Organizacija nebuvo auksciausio lygio manau 7 is 10. bet kaip prisipazino organizatoriai jog klaidos buvo del patirties stokos, Manau kitais metais bus istaisytos sitos klaidos, kuriu mano galva didziausia ir lengviausiai pataisoma tai vandens trukumas maitinimo punkte ir tuomet duociau is 10 9

Ignas S. rašė...

Rašydamas ir dėdamas straipsnį, nežinojau apie nelaimę, kuri galėjo virsti tragedija. Šiandien teko bendrauti su trasoje nualpusio bėgiko artimaisiais. Jis, praleidęs daug laiko be sąmonės reanimacijose, dar tebėra ligoninėje, bet sveiksta, ir, tikėtina, išliks sveikas. Miltiadui gal vertėtų grįžti prie vandens temos, kad kuo daugiau visi pasimokytume, kokia klastinga gali būti dehidratacija. Patyrę bėgikai žino, ką ir kiek reikia gerti prieš startą (aš pats Druskininkuose per paskutinį pusvalandį susiverčiau 1,5 litro sportinio gėrimo), tačiau ne tik organizatoriai, dalyviai, bet ir, kaip aiškėja, medikai iškart neįvertino, kokios buvo oro sąlygos - tvanka. Beje, pusmaratonio rengėjai elgiasi žmoniškai ir savo atsakomybės nesikrato, todėl svarbu ne tik piktintis, bet ir įsidėti į galvą šito bėgimo pamokas.

Anonimiškas rašė...

Visos pamokos gerai....., bet praktinės, patirtos ir jau išmoktos - dar geriau. Ir ne tik savosios.....:)
Labai pageidaučiau praktinių elementarių patarimų - ir apie gėrimą, ir apie maitinimąsi, papildus tiek prieš, tiek varžybų metu, tiek po jų....Ypač bėgant ilgesnes distancijas. Nesinori išradinėti dviračio, bei daryti aklus eksperimentus su savimi. O klausimų daugybė - kaip mažinti susidarančios pieno rūgšties, šarmo poveikį, bei atitolinti jų maksimumo susiformavimą, kaip "pakrauti" kūną prieš startą, bėgimo metu, kaip priimtiniausiai ir greičiausiai gražinti buvusią kondiciją po sunkaus ir ilgo bėgimo. Teorinės informacijos galima rasti, bet praktinių kolegų nuomonių, aksiomų trūksta.Bent au nuorodų nežinau.

doman rašė...

pieno rugsties susidarymas organizme ji parukstina, todel nuolatinis jos susidarymas gali salygoti metaboline acidoze(organizmo parukstejima), todel reikia nepersistengti. svarbiausia mano galva yra nuoseklios treniruotes, varzybu grafiko reguliavimas, ir poilsis. varzybu negalima begti per daznai. esu girdejes kad lengvatleciams nepatartina begt daugiau dvieju varzybu per menesi. save tausojant ir rezultatai pakils ir nebus tokio nuovargio

Martynas Špokas rašė...

Nors šį savaitgalį teko dalyvauti Rygos maratone, tačiau visgi labai norėjosi pabūti ir Druskininkuose. Bet kokiu atveju, pati iniciatyva yra sveikintina, o Druskininkuose sportuojant teko matyti ir pačia Živilę Balčiūnaitę.

Daugiausia džiaugiuosi, kad bėgimų ir bėgikų nuolat daugėja, o visą kitą išsprendžiama per laiką.

Anonimiškas rašė...

Na mano gps imtuvo duomenimis 21,07 km gavosi, tai kaip ir tiksliai pakankamai:)