Pradėkim nuo pradžių. Kiek ralyje yra sporto?
O kiek Maratono lauke yra maratono?
Maratono lauke dabar yra daugiau lauko. Tinklaraštis
prasidėjo nuo maratono ir išvirto laukan, į erdvę, kurioje pilna kitų temų.
Dakaras yra ralio maratonas.
Žinomiausias ralio maratonas pasaulyje. Aukštesnės kategorijos varžybų šioje
planetoje nėr. Dėl sudėtingumo galėtų būti, mmm..., įvairiausių nuomonių, bet
tai yra olimpiada. Aukščiausias įmanomas lygis. Ten, natūralu, suvažiuoja
visiškai geriausi savo sričių specialistai. Jeigu Europos ar Pasaulio
čempionatuose varžosi atletai arba, kitaip tariant – verslai, tai olimpinėse
žaidynėse varžosi valstybės. Valstybė irgi yra tas pats verslas iš principo, su
tokia pačia sandara, tiktai kartais gal ne tokia efektyvia... Žodžiu, ten
egzistuoja masto ekonomika.
Aišku, kad finansai ir technika nulemia labai daug. Tai
kiek Dakare yra likę olimpiškai sportinio, bet žmogiškojo prado – greičiau, aukščiau,
stipriau?
Tai yra
sportas. Techninė sporto šaka, ji turi papildomų priedų, lyginant su
individualiomis sporto šakomis. Tai yra komandinė šaka. Dirba ne tik lenktynininkas
ir šturmanas, jie – tik dalis.
Tai yra ultra
maratonas. Įsivaizduokim, kad bėgam po maratoną keturiolika dienų. Per vidurį
būna poilsio diena. Kitaip tariant, tai yra maratonas, maratonas, maratonas,
maratonas... Per dieną mes įveikiame distanciją, kuri galėtų būti lygi visam
Lietuvos ralio sezonui. Tai čia – per vieną dieną, o tokių dienų yra
keturiolika.
Galioja
maratoninis principas, kad tik žmogus su išmintimi gali įveikti Dakarą gerai.
Tik su išmintimi?
Taip, tik su
gyvenimiška išmintimi. Bėgime galima būtų palyginti šimto metrų bėgimą su
dviejų šimtų kilometrų ultra maratonu. Vienu atveju svarbiausia – sprogstamoji
jėga, tu esi kulka ir neturi šanso suklysti. Kitu atveju tu turi sudėlioti savo
energiją taip, kad būtum greičiausias prie finišo, visiškai nėra svarbu, kaip
greitai įveiksi šimtą metrų, dešimt ar keturiasdešimt kilometrų. Tavo laikas
matuojamas finiše.
Tai Dakaro negali laimėti Formulės 1 žvaigždė? Nors ir
Pasaulio ralio čempionams nelabai ten sekasi...
Teoriškai
gali. Formulėje 1 irgi labai daug
dedamųjų, bet ten yra labai aiški trasa. Tie pilotai yra tokie... nišiniai. Ten
jie kaunasi su kitais dalykais, o čia pagrindinis tavo priešas yra (na, visų
pirma – esi tu pats, bet čia jau filosofija) laikas. Ir danga, kuria tu
važiuoji. Turi važiuoti maksimaliai greitai, bet taip pat maksimaliai saugiai
išlaikyti automobilį iki finišo kiekvieną dieną. Na... Koks buvo klausimas?
Kodėl Sebastienas Loebas nelaimi Dakaro?
Taip. Jisai
laimės. Jisai laimės, Loebui tai – disciplina, kurioje jis yra antri metai.
Tiktai dėl to. Sebas Loebas dar bus Dakaro nugalėtojas, aš esu beveik tikras.
Dakarą laimi žmonės,
kuriems yra tarp keturiasdešimties ir penkiasdešimt penkerių metų. Kaip
taisyklė. Jaunesni neturi šansų, nes tiesiog nėra sukaupę gyvenimiškos
patirties. Jie turi galbūt sportinės patirties, bet gyvenimiškos patirties
trūksta.
Matome tokias
pavardes, kaip daugkartinis Pasaulio ralio čempionas Carlosas Sainzas, jam
dabar jau virš penkiasdešimties. Tas pats karjerą klasikiniame ralyje baigęs Sebastienas
Loebas atėjo į šią discipliną tuomet, kai užaugo iki maratono. Jo laikas dar
ateis.
Ką tu treniruoji savyje, ruošdamasis Dakarui?
Na, šiaip... Dakaras yra asmenybių užsiėmimas. Vienas
geriausių dalykų, čia off topic‘as
šiek tiek – susitikti tuos žmones. Tai yra, įsivaizduoji, trys tūkstančiai
žmonių, kurių vibe‘as stipriai
panašus. Iš skirtingų sričių, bet jų energetinis stiprumas tikrai jaučiasi. Ir
kai matai tuos pagrindinius, įsitikini, kad galioja taisyklė: kuo daugiau
žmogus pasiekęs, tuo jis paprastesnis, natūralesnis, šiltesnis.
Tai
psichologinis aspektas čia yra ypač svarbus. Aš nežinau, kaip galima tai
treniruot. Tikrai galima, bet kaip? Aš visą gyvenimą tam ruošiuos.
Jeigu šnekam
apie kūną, tai – ištvermė ir koncentracijos laikymas. Tai yra esminiai dalykai.
Kaip juos lavini?
Na, jeigu apie
pačią metodologiją, tai... Ištvermė... Nemėgstu bėgiot, bet tai yra vienas iš
elementų. Dabar pradėjau kultivuoti crossfitą,
tai tam tikroms raumenų grupėms bus dar didesnis pasiruošimas.
Šnekant apie
koncentraciją, tai gaila, bet dar nedirbu tuo klausimu. Mano bėda yra ta, kad
pernai gavau Metų vadybininko
apdovanojimą. Žinai, tai nemažai pasako... (Juokiasi)
Lenktynininkas
turėtų lenktyniaut. Mano sunkumas yra toks, kad esu ir komandos vadovas, ir
tas, kuris pritraukia lėšas, ir visa kita. Devyni amatai – dešimtas badas. Gal
visai taip nėra, bet esmė panaši.
Profesorius Marty Linsky, paklaustas, kaip galima išmokti
lyderystės, atsakė, kad svarbiausia ugdyti drąsą ir empatiją. Ar ralio
lenktynininkui svarbi drąsa?
Man atrodo,
Hemingvėjus yra pasakęs... Kad jis, tai – tikrai, tik citatą reikėtų
patikrinti: „There are only three sports: bullfighting, motor racing, and
mountaineering; all the rest are merely games.” Tai čia yra… (Juokiasi) jo žodžiai. Tai... Koks klausimas buvo?
Ar sutinki, kad drąsa yra
svarbus psichologinio pasirengimo elementas?
Drąsa yra
asmenybės bruožas. Reikėtų labai tiksliai išsiaiškinti... Žodžiais mes
perduodam tik dešimtį procentų informacijos. Devyniasdešimt procentų yra visa
kita. Labai dažnai žmonės šnekėdami... Dėl to vyksta karai. Iš principo abudu
galvoja galbūt apie tą patį, bet kiekvienas žodis šiek tiek skirtingas, ir per
daugelį žodžių žiūri, kad esi jau lost in
translation.
Tai aš dar patikslinsiu, ko klausiu. Ar sutinki, kad
labai gerą lenktynininką nuo gero skiria taip pat ir drąsos lygis? Nes labai
geras lenktynininkas nebijo įvažiuoti į posūkį didesniu greičiu...
Supranti,
jeigu mes šnekam apie ralio maratonus, Dakarą, tai jeigu esi drąsus
lenktynininkas, tai esi iš principo žuvęs lenktynininkas. Per dešimtį
tūkstančių kilometrų tu tikrai surasi tą posūkį, į kurį įvažiuosi, bet
neišvažiuosi.
Sudėtingiausia
čia yra išmintis: kaip pervežti automobilį trasa ir greičiausiai atsidurti
finiše. Jauni neatvažiuoja į finišą vien todėl, kad susiranda tą savo posūkį,
savo akmenį, savo duobę, kurioje palieka automobilį arba gyvenimą.
Šiuo atveju
svarbi kitokia drąsa. Drąsa, kaip asmenybės bruožas – nebijoti tobulėt, keliaut
į priekį. Tai yra be galo svarbu. Reikia turėt stuburą. O greitai įvažiuot į
posūkį... hrrrrrr... Jeigu drąsą skiriame nuo kvailystės, tuomet – taip.
Kartais tarp tų dalykų yra toks plonas tarpelis, kad daugelis jo ir nepastebi.
Labai aiškiai pasakei.
Labai daug
žmonių vadina šį sportą ekstremaliu. Iš pradžių aš į tai nesigilinau, paskui
pradėjau gilintis ir supratau, kad tai nėra ekstremalu. Nes ekstremalu yra
gyvenime daryti tai, ko nemoki. Pavyzdžiui, gaminti valgyti man yra ekstremalu,
nes aš nemoku to dalyko. Galiu susipjaustyti, susižaloti, galiu parinkti
netinkamus ingredientus ir sukelti pavojų tiek sau, tiek aplinkiniams.
Man sakydavo, kad maratonas yra ekstremalu. Nors
bėgiojant jokie pavojai gi nekyla. Dabar tu gražiai atskleidei tai, ko anksčiau
nesuprasdavau – kad žmonėms ekstremalu atrodo tai, ko jie patys nemoka ar
nesugeba.
Čia tas pats. Kosmosas
yra išsiųsti raketą į kosmosą. Bet jeigu tu pasišnekėtum su kokiu inžinierium,
jis pasakytų: ne, ten tik specifikos daug, kurią reikia žinot. Kai žinai, tau
yra normalu.
Dabar pasakyk, ar geresnė empatija, gebėjimas jausti kitą
žmogų, gali būti lenktynininko pranašumas? Ar svarbu kaip nors ypatingai jausti
šturmaną?
Kad ir kaip aš
norėčiau, kad pilotai būtų pasaulio bambos... Taip, lenktynininkai gauna
daugiausia dėmesio, bet šturmanai, antrieji vairuotojai, daugiau pasiekia
gyvenime.
Jeigu
vairuotojas yra geriausias amatininkas, nes valdyti automobilį yra tikrai amatas,
reikalaujantis daugelio kompetencijų ir gebėjimo dirbti pasąmoniniame lygyje...
Čia protas yra... Protas šiaip gyvenime yra trukdis, ir nė vieno dar žmogaus
laimingu nepadarė, bet čia atskira diskusija... Lenktynėse jis yra per lėtas.
Mes jo negalim naudot. Jis aštuonis tūkstančius kartų per lėtas.
Tai
vairuotojas yra amatininkas, o šturmanas – dirigentas. Jis turi būti stipriai
aukštesniame mentaliniame lygyje. Jis turi būti stiprus psichologas. Idealus
šturmanas laiko vairuotoją jaukiai įsitempusį.
Šturmanas
duoda komandas, bet kiekvienoje slypi tam tikras prieštaravimas. Jis turi
suteikti informaciją taip, kad vairuotojas labai sklandžiai ir gerai padarytų.
Šturmanas mato, ar vairuotojas važiuoja per lėtai, ar per greitai. Ir
greitinimas nėra pasakymas: „Važiuok greičiau.“ Yra intonacija... Informacija
pateikiama taip, lyg jis diriguotų orkestrui, tik ne su lazdele, o per
pasąmonę. Kalbu apie tokį šturmaną, kuris ne tik gerai supranta, ką knygoje
perskaito, bet ir moka gerai užduoti toną, moka jausti lenktynininką.
Rezultatas
priklauso nuo visos komandos, bet jeigu šnekam apie tai, kas vyksta
automobilyje, tai ten yra vairuotojas ir šturmanas. Daugelis galvoja, kad
pagrindas yra vairuotojas, o aš manau, kad tokiam Dakare daugiau negu penkiasdešimt procentų sėkmės lemia šturmanas.
Svarbus ne tik navigavimas, bet ir gebėjimas sudiriguoti vairuotojui. Bet čia
mes šnekam apie visišką high-tech‘ą,
daugelis žmonių to nesuprastų.
Supratau, kad lenktynininkui svarbūs tiek refleksai, tiek
pasąmonė, tiek išmintis. Tu nesąmoningai valdai automobilį, pasąmoningai
vertini šturmano žinutes ir sąmoningai apgalvoji visa tai.
Taip. Tik
tokiais atvejais įmanoma šnekėt apie kažkokį rezultatą pasauliniame lygyje.
Kitaip tai yra tik hobby.
Sporte hobis ir profesionalumas dažnai suplakamas. Antai
olimpinės žaidynės neva yra mėgėjų šventė. Man regis, mėgėją nuo profesionalo
skiria uždirbami pinigai. Ar Dakare galima užsidirbti, ar priešingai – tenka vien
išleisti, kad važiuotum?
Švarusis gražusis
sportas baigiasi ten, kur prasideda interesai. Visame pasaulyje visas didysis
sportas yra verslas. Visų pirma. Man nesmagu tai sakyti, bet aš suprantu, kad
mes šito nepakeisim. Tik dėl to atsirado sporto rinkodara.
Lietuva prieš
dvidešimt penkerius metus atgavo nepriklausomybę, ir mes iš planinės ekonomikos
perėjome į rinkos santykius. Ir nagrinėjant rinkodaros sprendimus, galima
išskirti tris etapus. Dabar esame trečiajame. Pirmasis buvo pasakyti, kas tu
esi, ką tu darai, koks tavo darbo laikas. Megrame
– mediniai ir plastikiniai langai, mūsų adresas toks, telefonas toks, darbo
valandos tokios. Praėjo dešimt metų, žmonės daugiau mažiau žino, kas yra
Megrame. Atėjo antras etapas – kuo daugiau ir didesnių logotipų. Per antrąjį
dešimtmetį visi užsiėmė tam tikras vietas, rinka susistygavo. Aiškūs produktai,
maržos. Didelių logotipų laikas praėjo. Atėjo metas, kai paprasti dirgikliai
nebeveikia tavo klientų. Turi pradėti žaisti su klientu pasąmonės lygmeniu,
turi priversti jį jaustis draugu, jausti pasitikėjimą. Taip atsiranda dvidešimt
penktas kadras. Todėl taip smarkiai vystosi sportas, sporto rėmimas.
Jei paklaustum
žmonių, kokios yra Formulės1 komandos vertybės, jie
pradėtų vardinti: aukščiausios technologijos, didžiausias greitis, komandinis
darbas...
Aš norėjau pasiaiškinti kiek kitokį dalyką. Formulės 1 pilotas tikrai uždirba tiek, kad namuose galėtų sumokėti už elektrą. O
Dakaro lenktynininkas?
Pasakysiu
taip: Top 10 šturmanų, net ne vairuotojų, Dakare,
manau, uždirba nuo penkiasdešimties iki šimto tūkstančių eurų. Už vienas
lenktynes. Tai ne vien už elektrą gali sumokėti, bet ir palaukti kito Dakaro. Priklausomai nuo jų poreikių.
O kiti?
O čia – kaip
ir gyvenime... Dakare susirenka
geriausi savo sričių specialistai. Tai dvidešimt ar dvidešimt penki procentai
yra tikrai geri vairuotojai ir šturmanai, kurių kompetencijos reikia kitiems
ambicingiems... Komandoms, brendams,
kad pasiektų užsibrėžtą rezultatą. Tuomet, penkiasdešimt procentų yra
ambicingų... organizacijų, asmenybių, kurios irgi nori būti geriausiųjų
suvažiavime. Nes ir Davose didžioji dalis dalyvių nori patekti tenai dėl
prestižo. Jie atsiranda ten ne todėl, kad yra labai reikalingi, o dėl masės.
Galima patekti, nusipirkus bilietą.
Taigi,
nusiperka ir mėgaujasi. Jie nėra to Davoso esmė, jie tik slampinėja ten ir
pabando susipažint arba pasidaryt selfį.
Ir šitie irgi
yra geri, nes jie turi kompetencijos kažkur kitur gyvenime. Turi kompetencijos,
turi ambicijos ir turi galimybių sumokėti už savo žaidimą. Nes automobilių
sportas visada, nuo tų laikų, kai jis atsirado, buvo aukštuomenės užsiėmimas.
Paprastieji tiesiog negalėdavo susimokėti sąskaitų. Princai, karališkos šeimos
dalyvaudavo jau prieš šimtą metų vykusiose lenktynėse. Tai tie verslininkai ar
savo sričių profesionalai, padarę kažką ar pardavę verslus, nori būti prie
rimtos chebros. Jiems gyslose teka truputis benzino, ir jie save tenai...
Galvoja, kad išreiškia.
Ir dar
dvidešimt penki procentai yra iš principo tokie... Koks čia tiktų žodis? Avantiūristai,
galbūt. Norėdamas būti Dakare, na, vis tiek turi siekti labai geros avantiūros.
Taigi vis tiek
ten susirenka geriausi, tik per skirtingus pliusus. Vidutinybės ten nepatenka.
Koks gi tavo santykis su Dakaru šiuo momentu, kai stukteli
keturiasdešimt?
Mano gyvenime
viskas atsirado iš ambicijos. Pavadinkim tai šviesia arba balta ambicija.
Nebūtinai uždirbti daugiau pinigų, bet tokia ambicija, kylanti iš tikėjimo, kad
galima daugiau padaryt, kai aplinka prieštarauja. Pradėjau sportuot, nes
galvojau, kad esu pats greičiausias Vilniuje. Buvau tikrai gatvės siaubas.
Didelis. Ir natūralu, kad kai esi greičiausias gatvėj, kitas lygis yra
atspardyt užpakalius profesionalams. Paaiškėjo, kad reikia truputį padirbėti,
kol pradėjom tą dalyką daryt.
Paskui, kai
esi sportininkas... Tai natūralu, kad kaip ir cirko artistams, jie patys sau
nėra faini, jiems reikia auditorijos.
Galim neigti, bet tai nieko nekeičia. Lenktynininkams reikia auditorijos. Ir
tais laikais visi šnekėjo, kad neeee... renginių mažėja, nieks nieko nepadaro.
Ir mes ėmėm organizuot Halls Winter
Rally. Didžiausias renginys žiemą, apie penkiasdešimt tūkstančių žiūrovų.
Šiais metais padarėm jį vienuoliktą kartą. Irgi iš ambicijos, nes visi sakė,
kad neįmanoma.
Dar kitas buvo
Velomaratonas. Irgi iš ambicijos, nes
aplinkui sakė: ai, dar vienas, vėl ilgai
reikės kurti, nieko nebus...
Tai Dakaras irgi atsirado iš panašios
ambicijos. Imti ir parodyti, kad lietuviai gali padaryt gerą rezultatą.
Pasirodė, kad penkeri metai yra... Kad projektas yra stipriai sudėtingesnis,
negu mes galvojom. Su geriausiais pasaulyje varžovais – tai ne laikraštį
paskaityt, o realiai feisinti su jais
Atakamoje ir pamatyti laikų skirtumus... Matyti visą nelygybę, nes važiavimas
ten nesibaigia trasoje. Pirmasis, kuris važiuoja greičiausiai, jam nėra
sugadintas kelias. Paskui atsiranda daug visokių liekamųjų reiškinių. Čia kaip
pasaulio turtingieji vis labiau turtėja, o vargšai dar labiau skursta. Ir
neįsivaizduoju, kaip padaryt, kad būtų kažkokia lygybė. Lygybės nėra. Ji – kaip
laimės paukštė, apie kurią visi šneka, bet niekas gyvos nematė. (Juokiasi)
Pradžioje tai
buvo mano asmeninė ambicija, kuri peraugo į didelį tautos įsitraukimą,
susidomėjimą. Ir tada pakabino mane iš kitos pusės. Dabar manau, kad mūsų
komandai tai – socialinė misija. Ar mes iį to turim naudos? Taip, manau, kad
turim. Bet esmė tokia, kad nė vieno iš mano paminėtų projektų mes nepradėjom
todėl, kad norėjom uždirbti daugiau pinigų. Buvo platesnė idėja, ir kai idėja
gera, tu neišvengiamai gali iš to pragyventi.
Dakaras šiuo metu yra labai
solidaus dydžio projektas finansiškai, bet jis yra ir ganėtinai tvarus. Tvarus,
nes reikalingas ne tik man, ne tik mūsų komandai. Yra gerokai daugiau,
nebūtinai norinčių dėt indėlį, bet įsitraukiančių yra daugiau. Tvarumas yra
neseniai atsiradusi sąvoka. Mes ją žinojom, bet vartoti pradėjom gal prieš penkerius
metus. Daug galvojau: kas tas tvarumas? Mėgstu aiškiai įvardint tam tikrus
dalykus. Man tvarumas yra... Galėčiau dėti jam lygybės ženklą su amžinuoju
varikliu, perpetuum mobile.
Tikrai.
Ta prasme, jis
veikia pats iš savęs, nieko jam nereikia. Vyksta amžinai. Tai aš žinau, kad
jeigu atsivaręs cisterną tu pilsi žarna degalus į laužą, tai jis degs jochaidi, bet mano tikslas – kad jis
degtų nepilant.
Tai reiškia, kad kol Dakaras vyks, jame važiuos
lietuviai. Ar ne?
Lietuviai
važiuos Dakare tol, kol bus
tikėjimas, kad reikia ten važiuot.
Bet juk dėl to dabar pats veži Vytį Dakare?
Kažkada
pasakęs, kad Dakaras bus penkerių
metų projektas, netyčia labai pataikiau. Tai labai platus projektas, pirmais
metais tu tik susišaudai sau kojas. Jei lieki gyvas, žinai, ką gali smarkiai pasitaisyti,
paskui – truputį, ir taip toliau. Per penkerius metus mes esame nuėję nemažą
kelią. Mes galime padaryti geresnį rezultatą, taip.
Taip pat aš
sau esu atsakęs į labai daug klausimų. Manau, kad maratono bėgikai bėga tol,
kol turi klausimų. Kai nebeturi – nebebėga. Tiesą sakant, tu geriau supranti,
bet galvoju, kad maratono bėgimas yra tam tikras psichologinis reikalas, niekuo
nesusijęs su raumenų judėjimu.
Galva, žinoma, svarbi, bet maratoną bėga įvairiausi
tipai, ir jų santykis su bėgimu metams slenkant keičiasi. Benediktas Vanagas
šiandien yra ne tik žinomas, reikalingas žmogus, bet ir reiškinys, ženklas.
Kaip tu suvoki savo Dakaro misiją, kalbėdamas apie tvarumą? Ar važiuosi ten,
kol pajėgsi, ar tave gali kas nors pakeisti?
Aš dabar esu tam tikroje krizinėje situacijoje,
nes truputėlį trūksta iššūkių.
Viskas
gyvenime yra cikliška. Per penkerius metus mes atsakėme sau į daug klausimų. „Mes“
– aš sakau apie komandą. Dažniausia aš
esu pagrindinis sprendimų priėmėjas, bet iš pagarbos komandai... Ne visada jie yra
nusipelnę, bet tegu... Mano samprata yra „mes“, bet tai ne didybės klausimas (Juokiasi), ne karališkasis „Mes“,
įtraukiu į tai daugiau žmonių.
Matau, kad
Lietuvai tas projektas dar yra reikalingas, bet noriu atrasti kitų kampų. Aš noriu
atrasti dar didesnę prasmę, negu pradėti jį nuvalkioti. Nes Lietuvoje esame ant
ribos, kad taip jį eksploatuodami nustosime kilti, jis taps nebe toks įdomus. Turim
nuo vienos viršūnės peršokti ant kažkokios kitos. Tu negali joti tuo pačiu
arkliu visą laiką. Senovėje paštuose gi keisdavo arklius ar žirgus, keliaudami
iš Berlyno į Peterburgą.
Esu paieškose.
Mes tikrai galim pasiekti geresnį rezultatą, negu mūsų ar kitų lietuvių
padarytas, bet man tai yra per mažas iššūkis. Per mažas dirgiklis, nes tai yra
tik sportas. Vien tam man gali pritrūkti motyvacijos. Dakaras yra daugiau negu sportas.
Taip, užimti Dakare dvidešimtą vietą, ko gero, nėra tavo
galimybių viršūnė, nes moki ne tik lenktyniauti, bet ir pasakoti savo istoriją,
nešti ženklą.
Tai yra sporto
esmė.
Kažkuria prasme džiaugiuosi dėl tokio finišo ir dėl tokios patirties,
kurią gavau. Nuoširdžiai, matau tame didelę prasmę, nes įgijau naujos
patirties. O tik įgydamas patirtį tampi geresnis. Ji nebuvo skani, taip, bet ji
buvo tikrai vertinga. Manau, kad mano asmenybės raidai ji daugiau davė, negu
atėmė.
Linkiu tau sėkmingų paieškų, atvesiančių į atradimus.
Viskas mūsų
rankose.
1 komentaras:
Šiandienai, manau, esminis sakinys šiame interviu, tai „...bet noriu atrasti kitų kampų. Aš noriu atrasti dar didesnę prasmę, negu pradėti jį nuvalkioti.“
Nes matyt, kas bjauriausia net pačiam sau, tai tas pjarinimasis, vardan būtino reikalui biudžeto. Manau, tai šlykšti būsena, kai lieka tik tai... – atėjus laikui.
Rašyti komentarą