Atvažiavai dviračiu?
Taip, kol neužšalo, važinėju.
Esi daug keliavęs, dėstęs Čikagoje, koncertavęs Lotynų
Amerikoje. Paskui sugrįžai namo, ir ne šiaip į kokius nors namus, o į
„Čiurlionio namus“. Kas juose dabar gyvena?
Čiurlionio namuose?
Taip.
Pradėsiu iš tolo...
Gerai, žinoma.
Dabar ruošiuosi koncertui. Su orkestru, rimtas
pasirodymas. Ir kažkaip atsiminiau, kad kažkada laimėjau šeštajame
tarprespublikiniame Čiurlionio konkurse pirmą vietą, grojau laureatų koncertą
Filharmonijoje...
Vilniuje?
Vilniuje. Tai buvo 1986-aisiais. Lygiai prieš
trisdešimt metų. Tai apie sugrįžimą – dabar grįžtu į tą nusikaltimo vietą, kur
prieš trisdešimt metų Čiurlionio konkursą laimėjau. Pagalvojau, kad jeigu
reiktų išrinkti vieną įvykį, kuris labiausiai pakeitė mano gyvenimą, tai būtų
tas Čiurlionio konkursas.
Man tada buvo dvidešimt. Iki to laiko buvau jaunas
patrakęs žmogus, tarp muzikantų visiškai nekotiruojama prekė. Niekam nežinomas,
tik viduje turėjęs entuziazmo. Labai norėjau tą konkursą tiesiog pagroti. Tai
buvo ir tebėra svarbiausias pianistų turnyras Lietuvoj.
Ar komisija žinojo, kad esi Mikalojaus Konstantino
Čiurlionio proanūkis?
Nežinau. Gal.
Tada aš nelabai suvokiau, ką reiškia laimėti pirmą
vietą. Bet dabar, žiūrėdamas iš trisdešimties metų perspektyvos, matau. Po
pusės metų važiavau koncertuoti į Bulgariją, dar po pusės metų – koncertai
Peterburge, tuomet tai buvo Leningradas, koncertai Maskvoje, koncertai Lietuvos
festivaliuose. Pusantrų metų gyvenau man iki tol visiškai nepažįstamą intensyvų
koncertinį gyvenimą. Kai nuvažiavau į Ameriką, jau jaučiausi kažkoks Čiurlionio
kūrybos propaguotojas. Man labai svarbu buvo ja pasidalinti.
Ar tai būtų įvykę be to konkurso? Galas žino. Gal
būtų, gal ne. Ir dabar, prieš dvejus metus, kai pradėjau vadovauti „Čiurlionio
namams“, tai vyksta toje pačioje trisdešimties metų sekoje, kai vis tenka kokiu
nors kampu prisiliesti prie jo palikimo. Tai filmavimasis filme, tai įrašų
darymas, tai darbas jo namuose, jo muzikos grojimas koncertuose.
Čiurlionio atvykimas į Vilnių 1907-ais metais buvo
labai reikšmingas. Tokio lygio menininkas apsisprendė apsistoti kambarėlyje
Savičiaus gatvėje ir kurti, ten gyvendamas.
Stengiamės saugoti ir skleisti jo dvasią, mes, dabar
tuose namuose gyvendami.
Kas tie „mes“?
Aš ir mano komanda.
Kiek tavyje yra Čiurlionio?
Na, pirmas toks iš šalies pastebėtas giminystės su
Čiurlioniu ryšys, kuris man įstrigo, nutiko, kai man buvo jau gal trisdešimt
metų. Amerikoje po vieno koncerto, kuriame grojau Čiurlionį, priėjo viena
muzikologė. Gėrėm kartu vyną, ir ji pasakė: aš net sapnuose negalėjau
įsivaizduoti, kad kažkada gersiu vyną su Čiurlionio proanūkiu.
Tada pagalvojau, kad žmonės į mane žiūri... na, bent
tie kurie žino... Ir aš pagalvojau, kad jeigu matyčiau Šopeno proanūkį,
tai aš irgi į jį žiūrėčiau specifiškai, ir man net nesvarbu, ar jis
traktoristas būtų, ar gydytojas. Jokio skirtumo. Žiūrėčiau į jį, tikėdamasis
pamatyti kažkokį Šopeno atšvaitą ar atvaizdą. Tas, matyt, žmogiška yra.
Tada aš kažkaip supratau, kad taip bus. Nutariau apie
tai per daug negalvoti. O maždaug prieš ketverius metus užėjo viena
žurnalistė... ne, tai prieš metus maždaug Čiurlionio namuose buvo, ir sako:
sugalvojau tokį projektą, noriu paimti iš jūsų interviu ir paskui palyginti
jūsų mintis ir Čiurlionio. Aš sakau, kad čia nėra jokios prasmės, aš gi –
savarankiškai mąstantis žmogus. O ji sako: na, padarom. Gerai, aš jai daviau
interviu, ir po to jinai parašė gana išsamų straipsnį. Ir aš pats skaičiau,
negalėdamas patikėti, kad jinai tikrai išrinko iš Čiurlionio laiškų, pasisakymų
mintis ir mano mintis, ir tikrai atrodė, kad tas pats žmogus šneka. Buvau tada
šiek tiek sutrikęs.
Bet aš galvoju iš kitos pusės: jeigu žmogus, bet koks
žmogus, trisdešimtį metų intensyviai gilinasi į kažką, visiškai natūralu, kad
jis tampa nepaprastai stipriai paveiktas.
Ir čia... Kiek čia ta genetika prisidėjo, aš nežinau.
Ir turbūt niekas iš mūsų nežino, kaip ta genetika veikia. Kad ji yra, tai –
taip, mes esam ir genetiniai padariniai.
Prieš ketverius metus man reikėjo filmuotis filme
Čiurlionio vaidmeniui. Aš tada suvokiau, kad anksčiau niekada negalvojau apie
Čiurlionį, kaip apie personažą. Galvojau apie jį, kaip apie kūrėją. Ką tai
reiškia? Tai reiškia, kad galvojau apie jo kūrybą: ką reiškia vienas ar kitas
jo kūrinys – man. Bet ką tas kūrinys reiškė jam, aš niekada nepagalvodavau. Mes
apskritai retai susimąstom apie tą kūrėjo imperatyvą, priežastingumą, kodėl jis
parašė vienaip, o ne kitaip. Priimam, kaip dovaną mums, jo kūrinį. O ten man
reikėjo staiga stoti į priešingą pusę ir galvoti, kokia mintis galėjo pagimdyti
štai šitai.
Dabar aš... va dabar, įkopęs į šeštą jau dešimtį,
nepaprastai stengiuosi taupyti tas dar likusias daleles savo autentiškumo (juokiasi).
Nes kartais man atrodo, kad... Net tas buvimas Čiurlionio namuose – įeina būrys
žmonių, ir jeigu kas nors jiems pasako, kad čia yra Čiurlionio proanūkis, tai
viskas – mano asmeninė zona dingo. Jeigu sėdžiu Čiurlionio kambaryje,
ten kur jis gyveno, ir groju Čiurlionio kūrinį, jie į mane žiūri, kaip į
autentišką (juokiasi) repliką. Aš pasidariau kopija. Tai
dabar stengiuosi rodytis ir dalyvauti tokiose erdvėse, kur galiu pasirodyti,
kaip kitas autentiškas...
Kaip Rokas Zubovas?
Kaip Rokas Zubovas.
Sakei, kad esi svarstęs, kokia yra tą ar kitą
Čiurlionio kūrinį pagimdžiusi mintis. Man labai įdomi tavo, Roko Zubovo,
kūrėjo, pianisto, nuomonė apie mintį muzikoje. Aleksandras Piatigorskis ragino
suvokti savo mintį, kaip svetimą visiems buvusiems ir esamiems objektams, o
ypač - svetimą sau pačiam. O kaip manai tu: ar muzikoje yra mintis?
Aš čia matau du skirtingus klausimus. Vienas – apie
tam tikrą priežastingumą. Tai nebūtinai turi būti mintis, gali būti įvykis,
kažkas... kas paskatina ką nors sukurti. Mintis, aišku, labiau proto pagimdytas
kažkoks produktas.
Bet pavyzdžiui... Čiurlionis parašo... chorui pritaiko
daugiau kaip dvidešimt liaudies dainų. Ir maždaug tiek pat pritaiko
fortepijonui. Tai vyksta penktų - šeštų metų žiemą Druskininkuose. Kodėl?
Penktais metais Varšuvoje jis pradeda vadovauti lietuvių savišalpos chorui, ir
pirmas didelis kūrybos impulsas jam buvo tai, kad lietuvių choras neturi
lietuviškos muzikos. Nėra, paprasčiausiai jos nėra. Ir jis grįžta į
Druskininkus, užsidaro tenai visą žiemą ir parengia tą muziką. Tai muzika,
gimusi iš poreikio – jos nėra, jos reikia. Tai čia ne mintis, o situacija, kuri
priverčia žmogų parašyti.
Aišku, visai kas kita, pavyzdžiui, Čiurlionio
simfoninė poema „Miške“. Laiškuose jis kartais bando žodžiais apibūdinti, kas
tai yra. Piešia kažkokius apibūdinimus. Vienam draugui jis rašo: atrodo, kad
mano „Mišką“ atliks Varšuvos simfoninis orkestras ir aš labai noriu, kad
išgirstum ją mano diriguojamą, pameni, kaip aš tau grojau tą kūrinį pianinu,
jis prasideda plačiais ramiais akordais, taip, kaip plačiai ir ramiai kvėpuoja
mūsų senoji Druskininkų giria.
Toks asociatyvinis mąstymas, tikslus žinojimas, kokį
tu vaizdą, būseną muzikos garsais kuri, būdingas Čiurlioniui.
Grįžkime vėl nuo Čiurlionio prie Roko Zubovo. Gal tai
labai kvailai skambantis klausimas, bet man rūpi, kaip tu suvoki muziką. Ar ji
tau kelia vaizdinius?
Klausimas yra senas kaip pasaulis, ir turbūt pasaulis
numirs, o jis išliks. Dvyliktais metais Amerikoje keliaudamas... ne, tai buvo
anksčiau, gal devintais metais... nusipirkau kelias knygeles apie protą ir
muziką, smegenis ir muziką. Keisčiausias mane sukrėtęs aspektas iš tų mokslinių
tyrimų buvo tas, kad mes smegenyse neturim muzikos centro. Turim vaizdų centrą,
kalbų centrą, kvapų centrą, dar kažką, bet muzikos centro neturim. Kai į ausies
būgnelį leidžia tam tikrą dažnį, tai kiekvienas skirtingas dažnis
obertoninis... ne obertoninis, o tiesiog dažnis... kaip jis ten matuojamas?
Hercais?
Hercais. Tai kiekvienas hercas rezonuoja vis kitoj
vietoj smegenų žievėj. Mokslininkai išdėliojo jutiklius apie smegenis ir
atpažino, kad smegenys susiaktyvina, klausantis muzikos. Dėl to, kad
pirmiausiai impulsai nueina į visą smegenų žievę, o po to ten kažkur, per
kažkokius socialinius patyrimus ir kitokius įvykius, jie susigrupuoja ir
sukuria muzikinį vaizdą, kuris... Kuris pats save paaiškina.
Taigi, aš esu labiau linkęs galvoti, kad kadangi tas
pats muzikos kūrinys dešimtyje skirtingų žmonių sukuria dešimtį skirtingų
vaizdų, tai tie vaizdai yra skirti paaiškinti muzikai, bet jie nėra muzikos
esmė. Tai, kas yra esmė muzikoje, yra pati muzika. Jeigu žiūrėdami į tą patį
daiktą, mes matome dešimtį skirtingų vaizdų, reiškia esmė lieka neįvardinta (juokiasi).
Viena aiškintojų tradicija sako, kad muzika yra būtent
labai gražus ar kažkoks ten santykis virpesių, ir tai yra jos esmė. O mūsų
interpretacija, tai čia jau – mūsų reikalas. Ir yra kita pusė, teigianti, kad
muzika visada yra pasaulio atspindys, ji visada labai susijusi su aplinka,
kurioje gimė, ir paskui lieka tik klausimas, kaip atpažinti tuos impulsus,
kurie kompozitorių privertė ją parašyti.
Matydamas, kaip labai skirtingai mus veikia ta pati
muzika, aš vis dėlto manau, kad man svarbiausia yra ji pati, kaip totalus
darinys.
Tai nežinau, ar atsakiau į klausimą.
Galima pasitikslinti. Ar tau pačiam kyla vaizdiniai,
kaip ta giria Čiurlioniui?
Taip, nebūtinai vaizdiniai, labai įvairiai. Kiekvienas
kompozitorius yra profesionalas, gyvenantis ta muzika. Aš savo studentams
šitaip sakau: kuo tau bus ryškesni interpretaciniai vaizdai, tai gali būti
tekstinis interpretavimas, gali būti spalvos, nuotykiai, objektai, skoniai,
kvapai, kas tik nori – kuo jie tau bus ryškesni, tuo ryškesnė bus tavo
interpretacija.
Tu susikuri kuo ryškesnį įspūdį, kurį nori perduoti, o
ką pamatys klausytojas, tai čia jau (juokiasi) jo reikalas. Nes
pavyzdžiui, jeigu atlikėjas, na nepaprastai myli ferrarius, ir
su tokiu įsikarščiavimu groja kokį nors kūrinį, galvodamas apie raudoną ferrarį,
kokią nors liniją ten ar kažką, tai klausytojas gali girdėti ką nors visai
kita: gal meilės sceną ar kažką... Visiškai natūralu, kad tai nesutampa.
Tai jeigu kalbėtume apie siužetinę interpretaciją,
reiškia ta pati muzika pasakoja skirtingas istorijas: vienam klausytojui –
vieną, kitam - kitą?
Yra tokia Howardo Gardnerio multiple
intelligence teorija: kad mes turime ne vieną inteligenciją, protą,
bet septynias ar aštuonias. Jo knygos įžanginiame skyriuje rašoma apie septynis
žmones, išėjusius iš to paties seanso kino teatre. Jie papasakojo apie
skirtingus septynis filmus, kuriuos pamatė: vienas kalba apie muziką, kuri ten
skambėjo, kitas jos net nepastebėjo, o matė, kaip šuniukas prabėgo, trečias tuo
metu matė debesį.
Ar skirtingai išgirsti kūrinį, jį skambindamas pats ir
šiaip klausydamasis?
Klausytis yra visai kitas procesas, negu skambinti.
Dabar aš galvoju... Pats didžiausias iššūkis pianistui yra niekad nematyti,
negirdėti ir nejausti savęs trečiuoju asmeniu. Visą laiką esi subjektas,
kuriantis... Ta muziką, kurią tu darai... turi būti šią sekundę ir čia.
Draudžiama klausytis?
Taip, taip, taip, taip... Nes kai tiktai pradedi iš
šalies matyti save scenoje, jau žinok, kad – viskas, kitu momentu tau kažkas
atsitiks.
Yra žmonės, patys didieji muzikai, kurie, aš manau,
suvokia pasaulį kaip muziką. Matai, kaip jie groja. Man atrodo, kad aš skiriu,
kuris žmogus, va taip ir gyvena, tai yra jo pagrindinė gyvenimo raiška. Jis
tiesiog plaukia kaip upė. Turbūt net neverta jo klausti, kaip patekti į jo
pasaulį, nes tuo metu jis ir yra muzika.
Ir yra kiti, kurie galvoja, kurie kažkaip sukuria tą
muzikinį vaizdą. Aš, aišku, esu iš tų antrųjų. Deja. Man labai įdomu patirti
visokius pasaulio patyrimus. Daugiau laiko trunka, kol tas kūrinys pasidaro
tavo, daugiau pastangų reikia.
Bet šitaip gal patikimiau?
Negali žinoti. Tie fenomenalūs žmonės...
Pianistas atkuria kompoziciją, bet ir sukuria jos
interpretaciją. Gal verta pasinaudoti kompiuterių programavimo galimybėmis ir
sukurti programą, atkursiančią kiekvieną kūrinį tavo stiliumi?
Aišku, yra programėlės, kurios užrašo muziką. Natų
užrašymo programėlės. Tuomet, jei nori paklausyti, ką užrašei, gali įdiegti
paklaidas, kiek netiksliai nori interpretuoti ritmą. Ten gal yra net visokios
stilistikos galimybių, gali iškart suformuluoti savo stilistiką. Paspaudi – čia
atliksim romantiškai, o čia – preciziškai. Visa tai yra. Bet man atrodo, kad
gyvas atlikimas koncerte svarbiausias savo netikėtumais.
Neabejotinai. Gyvi dalykai turi ypatingą vertę, bet
man įdomus kitas aspektas. Jeigu konkurso komisija klausydamasi nematytų
atlikėjų, ar yra tikimybė, kad laureatu taptų kompiuterinė programa,
interpretavusi Čiurlionį geriau už Igną Maknicką?
(Galvoja) Manyčiau, kad ne. Manyčiau, kad ne...
Aš dabar galvoju apie tą Deep Blue, ar kaip jis ten vadinasi...
Būtent!
Bet ten vis tiek... šachmatų programa... Nors čia irgi
yra laimėjimas – pralaimėjimas... Aišku, kad konkurse kompiuterinė programa
turbūt neužmirš teksto, nesustos. Dėl to ji už bet kurį maknicką ar zubovą
geriau gali pagroti, nes yra tikimybė, kad Zubovas tiesiog nepataikys į kurį
nors klavišą.
Taigi.
Bet konkursai visų pirma yra tam, kad jaunas žmogus
patikėtų savim, ir kad kas nors patikėtų juo.
Ne, tai šitai suprantama. Tiesiog būtų įdomu komisiją
patikrinti.
Tai dabar gi Yamaha ir kiti vis kuria
naujus modelius ir sako, kad muzikantai, klausydami nebeatskiria, ar groja
mechaninis fortepijonas, akustinis, ar elektroninis. Neva nebeįmanoma atskirti.
Bet atskirti vis tiek įmanoma, kartais kaip tik dėl tų netobulumų, būdingų mechaniniam
instrumentui.
Bet ten vis tiek, kad ir elektroniniu instrumentu,
skambina ne programa, o žmogus...
Žmogus.
Pasukim kitur. Žymiausi mus pasiekę Čiurlionio muzikos
kūriniai yra simfoninės poemos „Miške“ ir „Jūra“. Juk taip?
Taip.
Kaip manai, jeigu jo gyvenimas būtų susiklostęs
kitaip, ar galėjo atsirasti panašaus pobūdžio poema „Kalnai“?
Mmm, nežinau. 1905-aisiais Čiurlionis keliavo po Krymą
ir Kaukazą, kopė į Kazbeką, buvo pasiekęs jo ledyną.
Kalbant apie abi jo parašytas simfonines poemas,
reikia pasakyti, kad Čiurlionis nė vieną kartą taip ir negirdėjo nė vienos ir,
aišku, turėjo abejonės jo širdyje gyventi. Kaip jos skamba? Ar teisingu keliu
eina? Tačiau vos pabaigęs vieną, iškart pradėjo kitą. Pabaigė „Jūrą“ ir iškart
pradėjo kitą simfoninę poemą „Pasaulio sutvėrimas“. Būdamas Leipcige pradėjo
rašyti pirmąją savo simfoniją. Kiek parašė, nelabai yra žinoma, išliko tik
fragmentai.
Žodžiu, atrodo, kad jis nuolatos galvojo apie
simfoninę kūrybą. Jam tai buvo labai svarbu. Tik taip nutiko, kad negavo jokio
akstino daugiau kurti. O kūrybinių idėjų žmogus turėjo labai daug, todėl dirbo
ten, kur jautė kokį nors rezonansą su aplinka.
Esi įkopęs į Čiurlionio viršūnę.
Dar vienas prisilietimas prie prosenelio.
Ne tik prie prosenelio, žinant apie tavo tėvo tragišką
žūtį Tian Šanyje.
Man ta kelionė buvo nepaprastai svarbi, bet iš anksto
aš pats nežinojau, kodėl. Toks lengvo avantiūrizmo ir kažkokio donkichotiškumo
mišinys. Buvo įdomu, norėjau. Ta iš seno esanti šeimos paslaptis, tragedija...
Jau tik grįžęs iš kalnų, kai su mama išsikalbėjome,
suvokiau, kokia buvo dedama didelė ir valinga visos šeimos pastanga, kad aš
neužsinorėčiau lipti į kalnus. Nes atrodo, kad vaikystėje labai priminiau savo
tėvą. Labai daug mano vaikiškų žaidimų, norų, pomėgių buvo lygiai tokie pat,
kaip mano tėvo.
Man niekas, aišku, to nepasakojo, tik labai kryptingai
stūmė prie muzikos ar kažką truputį blokavo: dingo visi tėvo draugai
alpinistai, jokių kalnų prisiminimų, kad tik man nesužadintų ko nors.
Į Pamyrą važiavau galvodamas, kad vykstu prisiliesti
prie Čiurlionio. Aišku, mano mama buvo užkopus ant to kalno ir mano tėtis
buvo...
Į Čiurlionio viršūnę? Ji gi nėra žema.
Na, penki ir aštuoni.
Taip, 5794.
Mano tėvas turbūt buvo pirmas lietuvis – profesionalus
alpinistas. Kiti važiuodavo į stovyklą palaipioti, o jis labai greitai pamatė,
kad gali važiuoti nemokamai, jeigu dirbs instruktoriumi. Nuo dvidešimt kelerių
metų jis tris – keturis mėnesius leisdavo Tian Šanyje, apmokydamas jaunus
alpinistus. Tarp laipiotojų uolomis jam lygių nebuvo. Kaip tik tais metais buvo
planuojamas pirmas lietuvių kopimas į Komunizmą, tai mano tėvas turbūt ten būtų
buvęs tuo pagrindiniu kapitonu. Labai jau jį gerbė ir mylėjo. Jis turėjo tą
alpinisto dovaną, kad visiškai nejautė aukščio baimės. Iš viso baimės neturėjo.
Kiek tas jam padėjo ar patrukdė, čia jau likimo klausimas.
Ir kai aš lipau palei pat viršūnę, ten, aukštai –
beveik šeši kilometrai – prasidėjo kažkokios vizijos. Pajutau močiutę savo,
tėvo mamą, labai artimai, globojančią mane. O ant viršūnės staiga pasijutau
kažkoks, aš nežinau, taikdarys esąs. Atėjau tos tragedijos sunaikinti: va,
dabar laimingai grįšiu, ir ta visa šeimos tragedija bus išspręsta.
Nesąmoningai, toks vidinis pojūtis. Tie penkiasdešimt metų nuo tragedijos tarsi
išsisklaidė, tragedijos, kurios niekad labai stipriai neišgyvenau.
Užlipęs ant to kalno, turbūt kokias keturiasdešimt
minučių sėdėjau ir verkiau.
Nors tragedija įvyko ne toje vietoje...
Ne, ne toje. Ten esu buvęs. Kai buvau dvylikos, mama
nusivežė į tą stovyklą, kurioje tėvas žuvo.
O dabar – toks nepaprastai gilus betarpiškas pojūtis.
Pirmą kartą prisiliečiau prie savo tėvo gyvenimo, jo būties. Labai stiprus
išgyvenimas. Ėjau dėl Čiurlionio, o nuėjau dėl šeimos.
Jėga, fizinė ištvermė: kopiant į kalnus, bėgant ilgus
nuotolius – tu tai irgi darai...
Pradedu.
Na, pusmaratonis, kurį ką tik nubėgai Vilniuje, yra
rimta ir gerbtina distancija... Taigi, ar alpinizmas ir maratonas yra
ciceroniškoji kultūra? Ar tokie užsiėmimai kultivuoja sielą?
(Galvoja) Geras klausimas.
Aš manau, kad atsakymas iškart yra aiškus: taip. O kai
bandau pagrįsti, tai man rodos, kad pianisto darbas, tas procesas yra
nepaprastai panašus. Jis reikalauja ir disciplinos, ir visos perspektyvos
matymo: na, šiandien gal dar neišeis, ir už savaitės neišeis, ir už trijų
savaičių neišeis, o už penkių - šešių savaičių jau galėsi eiti į sceną su šiuo
kūriniu. Taip ir su pusmaratoniu ar (juokiasi) maratonu: aš šiandien du
kartus nubėgsiu greitai po kilometrą, todėl už šešių savaičių galėsiu nubėgti
maratoną.
Yra toks pat kultivavimas, puoselėjimas ir vidinė
disciplina. Šiek tiek panašu į ėjimą piligrimystės keliu.
Gali paliudyti, nes esi nuėjęs į Kompostelą...
Procesas pasidaro beveik pagrindinis dalykas. Siekis
yra labai svarbus, bet procesas teikia pasitenkinimą, vidinį vystymąsi.
Pokalbis nutiko 2016 m. rugsėjį Vilniaus senamiestyje ir buvo
išspausdintas rinkinyje „Gyvenimas jų žodžiais“.
Internete neplatintų pokalbių iš esmės rasite knygose "Pasaulis jų akimis" ir "Laiko juosta jų žvilgsniais". Leidyklos kainomis jas užsisakykite www.sofoklis.lt
3 komentarai:
Įdomus pokalbis, daugiau tokių pašnekovų.
Ignai, bet čia grynai Rigas Laiks tradiciją Lietuvos padangėj pradedi. Juk taip?
Taip, jų mokykla. Bendraujam. Iš Arnio su Uldžiu tik mokytis ir mokytis. Tik pridursiu, kad Maratono lauke "Pokalbių su asmenybe" skyrelis atsirado tuomet, kai Rigas Laiks ėjo tik latviškai, ir apie juos net girdėjęs nebuvau.
Rašyti komentarą